söndag 13 juli 2014

Snurrigt:)....men underbara Hjortron!!


Snurrigt! J….men underbara Hjortron.

OK, nu har jag snurrat till det lite såhär på söndagseftermiddagen. Hahaha.....
Jag skulle ju bara ändra bakgrundsfärgen på mina inlägg och ändra textfärgen till svart. Till slut gick det, men nu ser jag att själva inläggen lagt sig i fel ordning. Vad gör jag nu?

Tja, how about ingenting. Det är enkelt, jag vet faktiskt inte alls hur jag ska gå tillväga för att återställa ordningen. Men det kunde ju varit värre.

I övrigt har vi idag gjort något fantastiskt. Vi har plockat hjortron. Vardagsmat för många men inte för mig och de mina.



Hjortron, detta makalöst goda bär. Och vackert så att det förslår. Jag har länge haft en önskan, en önskan som står med på min Bucketlist, att någon gång själv plocka hjortron. Så idag hände det. Efter en fin biltur på snirkliga vägar över Lundsbrunn upp på Billingen, parkerade vi bilen på en parkeringsplats som visade en skylt med ” Blängmossen”. Vi hann knappt ut på spångarna förrän jag såg ett livs levande hjortron. Det var en märklig känsla och syn för mig, som alltid föreställt mig att hjortron bara växer uppåt landet. Så dåligt påläst var jag. Men efter lite googlande förstod vi att det kunde finnas betydligt närmare än så. Och, som sagt vi fick en rejäl överraskning på mossen. Jag blev nästan rörd när jag insåg att jag faktiskt böjde mig ner och tog upp ett eget hjorton. En mysig, minnesvärd familjetrip på mossen, mitt i sommaren med regntunga skyar och ljumma vindar.  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar