söndag 13 juli 2014

TROPIK.....




 
Tropik…..

Ok, jag vet att det kan bli uttjatat men…..detta ljuvliga sommarväder är magiskt. Jag njuter av varje sekund. Eftersom vintern och hösten för mig är en mindre mysig upplevelse, gillar helt enkelt inte vintern. Hösten är OK, men vintern…….Så det här årets tidiga varma väder är som en stor present! J Både för kropp och själ.

Och nu var det dags för lite garnjubel  igen.
Dagens garnjubel tillägnas TROPIK. Så här kommer jublet…..Wohoo!!!! Hurra!
Tropik, är ett superfint garn från Järbo Garn, som består av 50 % bambu + lika delar bomull och acryl!!!!!
Garnet känns silkeslent, och är väldigt följsamt när man stickar. Det är nästan lite glansig lyster också…….
Jag räknade till 23 färger på deras hemsida. Och vilka färger, färgsinnet jublar också .
Själv har jag designat både till dam och barn i garnet.  En favorit som jag designat för Järbo garn, som är ute nu, är ett linne, eller man kan kalla det Top om man föredrar det
J, i Rosa Tropik. Plagget är stickat i dubbelt garn med ett fint mönster nedtill och slätstickning upptill. Enkelt men fintJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar