tisdag 29 april 2014

Bröllopsklänning



 Min vackra, fantastiska dotter Olivia är hemma över sommaren. Jippie!
Efter 2 år på college i USA, på Hawaii av alla ställen ska hon tillbringa sommaren i Sweden.
Min glädje är stor. Jag gillar inte klyschor, men om man tänker till så är ju vissa klyschor så löjligt sanna och en utav dom sannaste är att ”tiden går så fort”. En minut blir till dåtid och en susning i historien i ett huj. Nyss var Olivia en liten gullig kreativ-full-i-sjutton-jag–vet–vad-jag–vill-tjej, sen sa det bara svisch……..så var hon en stor kreativ-full-i-sjutton-jag-vet-vad-jag-vill ung kvinna. Tiden förundrar.

Med sig hem har hon en utmaning till sin mamma. Gulp! Olivia ska gifta sig och vill att jag ska göra hennes bröllopsklänning, eller en del utav den. Hon vill att den ska ha ett virkat livstycke och virkade ärmar. Superkul, vilken utmaning. Jag älskar virkat men har inte designat eller utformat så många plagg i just virkat. Men allt går. Jag omfamnar min utmaning, älskar det. Så nu har hon sett ut olika virktekniker som hon gillar, som jag ska virka prov i innan vi spikar designen. Spännande. Det blir nog sommarens mest utmanande lilla projekt. Lilla, hm……där tog jag nog i förresten.

Första virkprovet är klart, virkat i Tilda , lite för tjockt garn,,,,,,,,behöver nog vara lite tunnare, kanske Bianca från Marks & Kattens. Vissa garner har funnits hur länge som helst, det är ett utav dom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar