torsdag 10 april 2014

Äntligen

Äntligen, min dotter vill att jag ska sticka något åt henne. Här har hon en mamma som jobbar som stickdesigner, men har inget i garderoben varken designat eller stickat av henne. Fy skam:)
Orsakerna är flera, att Jag, inte har tid, och att hon inte velat ha något stickat plagg. Trots påstötningar från mig.
Men nu, äntligen, ska mina flinka fingrar äntligen få sitta i varma soffan och avslappningssticka på ett specialdesignat linne till henne. Faktiskt så ska jag få äran att sticka 2 linnen, ett vitt och ett ljusgrått. Kommer antagligen att förgylla detta golden moment med att sticka dom i mitt favoritgarn...ett av många....Marks & Kattens Ecobomull. Tyvärr finns inte det kvar i sortimentet men jag köpte på mig lite ett litet nätt lager av alla färger:)
Så den blivande 13-åringens order är att enkelt lite avslappnat linne som man kan ha till shorts. Jag föreslog en fin enkel virkad kant nedtill.....kanske något spännande i ryggen, som linnet på här på bilden. Mitt egna lilla förra-sommaren-projekt som jag stickade till mig själv. Men det gick inte hem.
Jag kanske kan smygvirka något.......
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar