måndag 19 maj 2014

Klassresan.....



I helgen, fredag – lördag hade jag privilegiet att få följa med min yngsta dotter Alvas klass på deras sista gemensamma klassresa. Wow!! Sen splittras deras vägar, i alla fall klassmässigt, i 7:an för de flesta. Så, jag har varit jobbledig i 2 dagar.  Tjohoo.  Men inte sysslolösJ Vi var i Boda Borg, och för alla som känner till det stället så vet ni allt man kan göra där. Fångarna på fortet celler, Robinsoncamp mm mm. Så det är fullt ös, morgon till kväll. Underbar upplevelse att spara i min minnesbank. Att få vara med och se barnens laganda, samarbete, glädje, höra roliga diskussioner.
Barnen förresten, snarare miniungdomar. Väldigt goa sådana.

Utschasad (stavas det så), men nöjd och glad var det härligt att greppa tag i något av mina projekt på lördagkvällen. Så jag fortsatte på mina minikläder. Och nu är byxan klar. Den blev jättesöt.

Nästa plagg i setet kommer att bli en liten förklädesklänning , tror jag. Kommer nog göra den med samma randning som koftan och  med matchande virkad kant.  Sedan , en liten hjälmmössa eller två……
Sen är setet klart. Sakta men säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar