torsdag 22 maj 2014

Dagens 3 " Det går jag igång på saker"......


Dagens 3 ” Det-går-jag-igång-på saker!”

No 1. Humleblomster!
No 2. En hel flock nya nystan i Elise !
No 3. En karta oemotståndliga nyutkomna frimärken med ljuvliga motiv !

Humleblomster. Jag kan inte förklara varför, men denna svenska ängsblomma är den vackraste. Egentligen ganska oansenlig och skör. Jag känner lycka varje maj när den helt plötsligt bara står där på ängen…igen. Och nu, lyser en bukett i en vas på vårt bord. MUMS!

Elisenystanen! I torsdags förra veckan , dagen innan klassresan fick jag en påse med provnystan, 1 nystan av varje ny färg i Elise. Elise är ett jättefint, mukt och skönt garn från Järbo Garn, i bomull och acryl. Vilka färger!!! Det har en sådan fin lite dimmig lyster. Nystanen är ursöta. Blir pirrig som ett barn på julaftonen när jag lägger alla framför mig. Vill sticka prover i alla samtidigt. Om ni inte upptäckt Elise ännu, så har ni något kul framför er.
Så nu ska jag skapa lite…..

Kartan med frimärken! När jag postade några färdiga modellplagg till en uppdragsgivare idag fick jag syn på en karta frimärken. Helt ljuvligt tecknade utav en formgivare vid namn Veronica Ballart Lija, gick det att läsa. Temat är ” Det ska vi fira”J. Härligt tecknade och en läcker färgskala. Som små tavlor.  Visst gör det ett brev eller paket lite finare och roligare med fina frimärken på. Lite vardags förgyllning.

Tänk att sådana relativt enkla saker innerligt kan få en att gå igång och må BRAJ

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar