onsdag 23 december 2015

Myspysplagg.....

GOD JUL vill jag önska alla.......med att dela med mig av mitt nya vid-sidan-av-stickprojekt
ett myspysplagg tänkte jag....i lite tjockare, supermjukt melerat garn som heter RONJA. Kommer från Järbo garn. 65% akryl och 35 % ull......jag stickar på st 7.
Tror det finns i 4 färger, dova, mjuka.......





Jag har valt att sticka i en mörk, murrig färg med inslag av grått, brunt, rosa.......lite mossgrönt sticker fram i ett ulligt hörn av tråden också:)
Plagget ska bli enkelt, ledigt....raglanärm, och med en lite hjärtliknande fin bred fläta mitt på fram och bakstycket.
 I övrigt avigvänd slätstickning, tror jag. Kanske ändrar mig under resans gång. Dygnets 24 timmar räcker inte till ibland. Det är så mycket jag vill sticka, små sido-projekt som jag vill lägga upp här på bloggen..det spritter i hjärnan av idéer, på saker jag vill se live. Det är svårt att få tiden att  räcka till. Och nu är det ju JUL....:) Ho, ho, ho.....
Mönstret till tröjan kommer jag iallafall lägga upp här så småningom. Snart förhoppningsvis. Man vet aldrig, det kanske finns någon annan som vill sticka.
Här kan ni se färgerna som finns.
http://www.jarbo.se/artikel/ronja/

MERRILY, MERRILY CHRISTMAS FOLKS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar