torsdag 18 september 2014

Stickade kjolar.....

Stickade kjolar…..
Hösten dröjer ju i år, inte mig emot. Njuter av varenda smekande solstråle.
Men tänkte tipsa om ett litet skönt höstplagg: En stickad eller kanske virkad kjol.
Tadah!!! Det går fort att sticka och är bekvämt att ha på sig. Sen om det är  ett enkelt mönster, eller bara ribb / resår så gör man det enkelt på en rundsticka.
Stickad kjol står nu också på ”stickprojekts- listan”.
Har  letat inspiration på nätet och hittat många otroligt fina, roliga, läckra kjolar. Lägger ut ett smakprov här.
Min favorit är den grå, lite längre ….helt fantastisk!!!! En sådan vill jag ha.  Tjockt garn, lite snäv, och med öglorna nedtill. Ljuvlig, men ack……när ska jag använda en sådan. När jag går och handlar kanske. En typisk gå-och-köpa-mjölk-kjolJ Andra skulle ju också få glädje av det. Få tänka tankar som…”men vad har människan på sig”…..eller…..”åh, vilken ball kjol”……eller……” ibland undrar jag hur folk tänker”……eller…..”ser tajt ut, hoppas hon inte snubblar in i äggen”….
Men, det är ju en fröjd bara att göra ett sådant ballt plagg.

På Drops hemsida finns också bra mönster som kan laddas ner gratis. Välj ett mönster och lägg in något effektgarn så blir den  helt enkelt bara ”DIN”.
Kjolarna som går omlott är också suveräna.  Roligt, och extra kul och nöjsamt att välja några läckra knappar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar