måndag 5 maj 2014

Matilda, garn från Svarta Fåret

En av mina uppdragsgivare är Svarta Fåret. Och nu har det ett relativt nytt garn ute som heter Matilda. Det är så roligt att de bara har kvinno/flicknamn på sina garner. Och så har det varit från första början, när Svarta Fåret startade. Ett av deras första garner var Olivia......min dotter heter så och när hon var liten, 9 månader tror jag så var hon modell för Svarta Fåret i plagg stickade i just Olivia. Jättekul!
Back to Matilda.......ett härligt lite, en aningens tjockare bomullsgarn. Stickor 4 är perfekt. Jag har fått lite provnystan och färgerna är ljuvliga. Jag har inte hunnit provsticka så mycket i garnet ännu, men det lilla jag gjort känns behagligt att jobba med. Det kan sno sig lite, men den smällen tar jag när garnet är så härligt. Kanske ett sommarlinne kan passa......i Matilda.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar