måndag 6 oktober 2014

Blinka lilla virkade stjärna....

Blinka lilla stjärna….
Jaha…..då var det dags igen. Jag börjar på ett nytt projekt utan att vara klar med det andra. Min fina axelvärmare.
Vilket i och för sig inte betyder att den inte kommer att bli klarJ Den är NÄSTAN färdig nu. Men, tycker om att ha flera saker på gång samtidigt.
Jag har en japansk virkbok med rutor och stjärnor som är underbar. Och där hittade jag en enkel stjärna men superfin.Provvirkade en i natur + 2 olika grå nyanser i, Svarta Fårets garn Cecilia…..och då var det kört. I sinnet dök en tröja upp ihopsatt av dessa stjärnor. Kanske med stickade smala ärmar…har inte bestämt mig. Men rutorna läggs på hög och jag är nu uppe i 12 st. Ett fram stycke med andra ord ! Jippe.
Insåg sedan att, wow vad fina de skulle vara i Järbo Garns nya Alpacka Solo, en vintervariant. ……
Dessa virk-kickar är verkligen livgivande.



1 kommentar:

  1. Mycket vackra stjärnor!! och de blev nog extra fina i dessa återhållsamma lite vintriga färger.

    //lisa

    SvaraRadera