måndag 20 oktober 2014

Blinka lilla stjärna Part 2

Äntligen, äntligen klar med alla stjärnorna. Nu tror jag att jag kan virka dessa, förvisso roliga och superfina stjärnor, med förbundna ögon, upp och ner på, om någon väcker mig mitt i natten. 


Nu kan man ju tro att ”äntligen” betyder, woho, jag är klar. Eller i alla fall att nu ser jag slutet.
Sakta inser jag att det är en stund kvar. Sammanfogningen blir mer komplicerad än jag förutsåg.
Det blir ju ett stort hål mellan rutorna som måste fyllas. Jag tänkte ju från början sammanfoga på ett annat sätt , men då blir monteringen av själva plagget fel i slutänden. Detta är charmen med handarbete. Lösa problemen längs vägen. Lite vardaglig IQ –stimulans i en stickdesigners garnbubblaJ Så jag fick klura ut en liten enkel ministjärna , blev helt ok.

Puh……snart klar, snart klar, eller…..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar