lördag 16 januari 2016

Krage i Naturull

Det är kallt och frostigt.....minus 9 grader idag , för mig samma som minus 25. Kyla är en av mina akilleshälar, gillar det oerhört minimalt lite.
Men, för att göra det uthärdligt så startade jag ett litet värmande projekt igårkväll.....
Jag hittade några fina nystan tjock Naturuld från Kinna Textil, överblivet garn från ett jobb som jag gjorde för dom för ett par år sedan.
Så, efter att ha förlagt våra halsdukar......hur man nu kan göra det. Det är precis som om jag försöker lura mig själv varje år när sommaren kommer, att vintern inte kommer tillbaka, så jag röjer undan alla vintriga vantar, mössor och halsdukar så bra att jag inte hittar det när vintern ändå dyker upp igen.:)
Men, jag stickar nu en supenkel halskrage på stickor 8 i detta härliga ullgarn. En avlång bit, ca 50 x 50 som sys ihop i sidan sedan. Kan naturligtvis stickas på rundsticka om man vill det.
Blir klar under dagen....
En liten peek kanske....kommer här.

Mönstret kommer när den är klar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar