fredag 9 oktober 2015

Min bok på danska....

Godmorgon världen!



Vaknar upp till att vår nya , eller vår hittills enda husräv står på altanen utanför vår dörr. Tillåter mig att kalla den husräv även om det bara är andra dagen på raken den ger oss nöjet att skåda dess ståtlighet. Stor, fin i pälsen, orädd, en enorm svans. Jag har aldrig sett en räv, så nära. Roligt.
Ok, skräppåsen är ju inte så estetiskt vacker, men den ingår i detta vardagsdrama :) Räven var uppe vid vår dörr och slet ner den, ut  på vår ej nyklippta gräsmattan.

Nu var det ju inte det som var dagens ämne.
Nej, i veckan fick jag ett brev från min förläggare med 2 fina exemplar av den danska utgåvan av min lilla stickbok :)
Älskar Danmark, älskar det danska språket.........nu blir det roligare att sticka haha....bollar heter t.ex pomponer, bara det. Det låter ju roligare att sticka en pompon än en boll. Och jag ser att det gjort om omslaget, valt andra bilder än på den svenska utgåvan. Också jättekul.

Fredagen går nu vidare......håller på att virka en kudde nu, som avkoppling Stora fina mormorsrutor.....ska visa i nästa inlägg.
Hörde ett jättebra citat igår......." Det är inte fel att göra rätt".....det tyckte jag om.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar