lördag 18 juli 2015

Sommarprojekt....

Typiskt svenskt sommarväder .....ett etablerat urtrist uttryck! Önskar att det var ett icke -svenskt-sommarväder.
Dvs VARMT och SOLIGT.:)
Men, om jag ska kunna krama ur något positivt ur detta väder, så är det att jag kan jobba i lugn och ro och planera in mina futtiga semesterdagar/stunder när det är som skönast.
Och , jag hinner t.o.m hålla på med ett av mina egna sommarprojekt.

En tröja, i lite Boho-stil med virkade mormorsrutor och fransar. Stickad i 2 delar. + 24 rutor.


Stickar i Cecilia från Svarta Fåret, eftersom jag tycker det är ett vackert garn, med lite liv i. Också behagligt att ha på sig.


Rutorna är avklarade, nästan alla trådar är fästa. 8 stycken på varje ruta x 24 rutor = 192 trådar. Hahaha....
Trist, men a woman's gotta do what she's gotta to do för att blir klar.



Så ena stycket är nu klart.......
Jobbar vidare.
Kanske ska virka en kant att fästa fransar i nedtill . Vi får se.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar