fredag 30 januari 2015

Bladmönster.......

Som designer så har man ju speciella saker som får en att mysa extra mycket. För mig är det vissa sticktekniker. Att komma på eller hitta ett nytt supersnyggt flätmönster eller en ovanlig fläta. Det är magiskt för mig. Och nu när jag jobbar med design för vår sommar 2016 bl.a....så har jag fastnat för bladmönster. Det är så fint och oerhört roligt att sticka. Enkelt , och det är så roligt att se det växa fram genom några få enkla, olika slags maskor.
Ihoptagningar, omslag och räta och aviga maskor. Supereasy.

Så, det senaste jag hittade, som kanske inte är nytt för alla så klart , men jag har inte stickat det i den här kombinationen förut är det här fina mönstret.
Stickar i Cecilia från Svarta Fåret, i en ny ljuslime. Underbar nyans.
Tänkte mig en lite oversized, luftig sommar tröja med halvlång ärm, eller en liten sommarponcho med fransar.....stickar på lite större stickor än rekommenderat så att det blir luftigt.
Kanske mitt Hawaiiprojekt......istället för en bikini.
Kanske en kort kjol till, med mönstret nedtill.....
Vi får se......





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar