tisdag 19 juni 2018

Babybodys Fred och Fiona

Kanske lite Babystickat i sommartider!

Sommar och solstrålar sveper in oss och jag har jobbat med lite babyplagg igen, små bodys. Lätta och snabbstickade i bomull av olika slag. Kan varieras i det oändliga. 
Gör den med fler ränder, enfärgad, med roliga knappar, mosstickade kanter istället för resår....
Mönster kan man få tag i via min blogg, FB eller ravelry. 

Mönstret kostar 10 kr styck ( Fiona 10 kr, Fred 10 kr) och skickas som PDF-fil.
Swischa till mig på 070-7721904. Skriv mönstrets namn och din mailadress. 
Här kommer ett smakprov på Fiona och Fred. 

Ha en härlig sticksommar:)

FIONA
Babybody i kammad bomull, LISA från Svarta Fåret. Här har jag lagt till ett gulligt mönster i början av ärmar och ben. Knäppkanten är virkad. Och här kan man ju själv bestämma hur många knappar man vill ha genom att göra öglorna större eller mindre.





FRED
Babybody i Tilda Cotton Eco, från Svarta Fåret. Här har jag gjort bakstycket randigt och framstycket enfärgat. Knäppkanterna har också olika färg. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar