måndag 18 april 2016

BOHEMIAN BLACK

Bohemian Black,,,,,,heter mitt nya stickprojekt......kan bli fler än ett plagg i samma serie....
Men just nu håller jag på med en sommartröja.
När Marks & Kattens för flera år sedan slutade med mitt favoritgarn M&K Ecobomull,,,,,köpte jag på mig en hel, stor låda med härliga påsar med olika färger av garnet. Varje påse är i brunt gammaldags inslagningspapper, bara det är så fint.
Nu ligger det bara här:).......tills nu när jag startat mitt projekt.

Så första plagget är en osymmetrisk tröja med smal ärm.... helt i slätstickning. På ärmarna har jag lagt in tappade maskor......effektfullt lite trashy mönster....som jag gillar. Tänkte ha fransar nedtill också.  Rekommenderade stickor i det här garnet är 4-4½, men jag kör stickor 6, så att det blir lite slappt och luftigt. Nu har jag stickat på så att jag har en halv ärm kvar bara......ska bli kul att se hur det blir.:)

Ciao!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar