onsdag 28 oktober 2015

Kudden av rutor......

Aloha!!!!

Idag bär det av till Ikea i Göteborg, måste inhandla en hylla till min ateljè. Det finns en suerpsnygg metallhylla för bara 99 kr. Lite industridesignstuk...har redan en, och nu är det dags för no 2.
Hyllan heter 
HYLLIS! :).......fantasifullt....eller....

Sen ska jag hämta lite arbetsmaterial hos min mor.....hon brukar hjälpa mig att sticka små provlappar på olika tekniker, färgkombosar , mm som jag vill pröva när jag inte hinner det själv. Min lilla mamma:)
Får sonen men mig också. Mysigt, mor och son-på-16-snart 17- adventure.

Men det var ju min kudde jag egentligen skulle komma till. Nu är den färdigvirkad, eller rutorna är klara, och sitter ihop. Alla trådar är fästa.
Nu kommer lite rolig, slutfinish. Virkad kant runtom....har inte hittat någon än som jag tycker passar, så jag letar vidare. Eller om jag bara skulle virka en fluffig kant.....fortsättning följer.:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar