måndag 2 februari 2015

Aloha, On the way..nästan ..och garnet Lina

Aloha!

Visste ni att det bara finns 12 bokstäver i det hawaiianska språket. Vi ska bo på Hukilau Beach, som ligger vid Kamehamea Highway, ni hör ju, det finns inte mycket att spela med. 
Hukilau Beach ( bild från harryhondaspics.blogspot.com)



                                                                                       ( och så här kommer det väl se ut när vi äter kvällsmat på stranden då.....i solnedgången.....:)...... bild från "steelc6th.com)


Nu, bär det av med min Ohana  (familj :)  till sol, värme och äventyr, lite snorkling med fina fiskar och turtles, hoppas jag.
I handbagaget har jag packat ner det underbara Limegröna garnet Cecilia. Det får bli en liten sommarponcho on the go.  I det ljuvliga bladmönstret som jag skrev om häromdagen. Hm.....om man nu får ha med sig stickor på planet. Vi får se:) Men, 11½ timme mellan Frankfurt och San Fransisco....och sedan tycker man att man är nästan framme......då är det 5 timmar och 38 minuter kvar. Så, om jag får sticka lite blir jag tillfredsställd....haha.....

Dessutom, ligger det med ett annat favorit Garn i stickbagen, underbara garnet LINA.

http://www.jarbo.se/mot-lina/

Som Järbo garn nu lanserar på sin fina hemsida. Finns i jordnära , neutrala färger. Garnet passar i alla möjliga plagg, lite ruffiga, lite finare, enkla basplagg. Och jag fick äran att vara en av de första att göra design i garnet. Design som jag blev riktigt nöjd med. Gå gärna in på länken ovanför och checka färgerna.....och min design på länken nedanför......som , men allihop är ju mina. Tjohoooo!
http://www.jarbo.se/beskrivningar/?garn=90&kategori=&plagg=&kvalite=&teknik=&designer=&inspiration_nr=&patterns_lang=&lang=s&btn2=S%C3%B6k

Bl.a  den här barntröjan. Superenkel, med snörning, inga resårkanter, men däremot arbetade , fina intagningar vid raglansömmarna. :)

91523



                                                         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar