söndag 13 juli 2014

Vad vore världen utan garn....


 
Nu är det bevisat, Garn, världens bästa pryl, kan användas till nästan vad som helst. Nästan!

I min backspegel ser jag Midsommar 2014, och ler. Midsommar är speciellt för mig. Mina midsomrar när jag var liten var underbara.  Det var naturligtvis alltid fint väder och varmt och det var en rolig, fin känsla i luften. Det  var midsommarstång i villakvarteret , som alla hjälpte till med att klä och resa. Det var dans och lekar och picnic-korgar på vår fotbollsplan som låg mitt i emellan alla husen, som ett litet centrum. Sen var det oftast fest på kvällen då vi barn sprang ute och tävlade i vem som kunde vara vaken längst. Så, midsommar har en större och varmare plats i mitt hjärta än en del andra stora helger. Nu för tiden på Midsommar så träffas vi ofta, samma gäng/ familjer och firar ihop. Familjer som har hängt ihop länge, med fina barn i nästan samma åldrar. Barnen är nästan inte barn längre förresten, utan ungdomarJ Men vi har så roligt och mysigt tillsammans, och det roliga är att alla ungdomarna fortfarande vill vara med och är engagerade. En mycket givande känsla.

Årets midsommar utgjordes bl.a. av lite lekar i vanlig ordning. Klassisk säckhoppning, spotta groda, äta-choklad-med-vantar-stafett, sätta fast Ahlgrens bilar i en lagmedlems ansikte och min favoritlek. ????? Men, jag vet faktiskt inte vad den heter,,,,,, men det går ut på följande: Man lägger fram diverse prylar, och  i år fanns det en servett, ett garnnystan, en tesil, ett pepparkaksmått, en grillpensel, en citron, en slickepott och  säkert något mer som jag inte minns. Varje lag väljer en pryl, utan att veta varför eller vad det ska användas till. Nu kommer den härliga surprisen. En potatis!!!! Som ska skalas med hjälp av den utvalda prylenJ I år skalades det med bl.a. en citron, ett garnnystan, en grillpensel och en slickepott.

Jag kan gladeligen berätta att den vinnande prylen att skala snabbast med blev GARNNYSTANET!!!!!!
Vilken revansch för laget som valde Garnet, och fick ta emot stora hånfulla garv. Alla trodde att de skulle komma sist.

Garn är oslagbart, nu är det bevisat, kan även användas som potatisskalare!!!!!

Jag älskar garnJ!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar